|
|
#1 |
|
Lees het Interview (EN) op onze site
Hey iedereen! Het is bijna Sinterklaas, dus we hebben besloten dat we jullie een cadeautje gaan geven. Een vraag aan Blane stellen, velen zien hem toch als een icoon, of kijken in ieder geval tegen hem op. Daarnaast weten mensen die wel eens de artikelen op zijn blog lezen, dat hij een uitgesproken, en doorgaans interessante mening over de technieken, en filosofie achter Parkour heeft. Je hebt vast al eens op onze site gekeken, misschien een artikel gelezen, of ergens op gereageerd. Dan weet je al waar Parkour In Nederland (PIN) over gaat. Voor de mensen die dat nog niet hebben gedaan; PIN is een nieuw initiatief, een blog, waarin artikelen worden geschreven over Parkour, over de filosofie, en de gedachtegang van een tracer. Maar, we gaan dus een interview met Blane houden. En jullie, als community mogen de vragen bedenken! We kiezen vervolgens de beste vragen uit, en verwerken die in ons interview. Het moeten natuurlijk wel 'goede' vragen zijn. Dingen als: "Wat is je lievelingskleur?" of "Hou je van aardbeien?" staan buiten kijf. Dingen als: "Hoe beïnvloedt Parkour jouw dagelijks leven?" of "Wat was je grootste overwinning in Parkour?" Groet, Silence Hieronder is de eerst vraag in het Engels te lezen: Parkour is a young sport that is evolving continuously. What are your predictions for the future of Parkour? Will it become mainstream (think of MTV’s Parkour’s Champion, for instance)? Will there be any more spin-offs, as we saw in the beginning in France, with Sebastian Foucan? What do you think Parkour will be like in 20 years' time? I think that the future of Parkour is looking bright and prosperous. With official government bodies now being created and qualifications in place that will ensure the safe and careful teaching of the discipline, it will only continue to grow in a positive manner around the world. As far as spin-offs are concerned, I don’t think there will be many more but I do believe people’s interpretation of what Parkour is could lead to many groups practicing different things which is essentially a good thing because people should do what makes them happy. At the end of the day, a name is a name and as long as the core values, such as hard work, dedication, altruism etc. are at the core of what people practice then I’m happy. It’s hard to say where Parkour will be in 20 years. It could be underground or very mainstream but I think eventually the media will become bored with it as it loses its new ‘cool’ appeal. Skateboarding swells in popularity in the media every few years and I expect Parkour will follow the same rise and fall trend. But how would you like to see it in 20 years? Lees het antwoord, en de rest van het interview hier... Lees het hele interview in het Engels op PIN-Blog. Reageren mag, Blane zal ook meelezen, en reageren, enige voorwaarde is; bij dit artikel moet je comment in het Engels zijn. Nederlandse comments kun je binnenkort achterlaten bij de Nederlandse versie. Daarnaast gelden ook hier weer onze normale regels; een simpel: "Awesome Interview" of "That wasn't a good interview" worden niet geplaatst. Die kun je hier kwijt. Ook dit topic wordt door Blane bekeken, overigens. Binnenkort zal de Nederlandse versie verschijnen! Train Well, and have a nice day! Groet, Silence
Laatst gewijzigd door Silence; 6 February 2010 om 17:01. |
|
|
|
|
| Sponsored Links |
|
|
#2 |
|
Vind je dat er "parken"(like rotterdam) moeten komen om parkour goed te verspreiden?
Paul Leprévost:"Remember: First we train, the we share" Dopefish, the second dumbest creature inthe universe. His thought patterns go, "swim swim hungry, swim swim hungry." Dopefish "will eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes." What's the most dumbest creature in the universe? Why, of course, the Ravenous Bugblatter Beast of Traal. It's so stupid that it thinks if you can't see it, it can't see you. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Waar blijft je video waar je nog een trailer van had gemaakt ? :)
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
OOO Ik moet er ff over nadenken!
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Do shoes matter?(So with good techniques you can do it barefoot)
Do you like strawberries(-,0) Do you think a traceur should change his diet? Is youtube a good influence on beginner traceurs? What do you think of the russian nutcases(dat filmpje )
Paul Leprévost:"Remember: First we train, the we share" Dopefish, the second dumbest creature inthe universe. His thought patterns go, "swim swim hungry, swim swim hungry." Dopefish "will eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes." What's the most dumbest creature in the universe? Why, of course, the Ravenous Bugblatter Beast of Traal. It's so stupid that it thinks if you can't see it, it can't see you. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Squats or deadlifts?
If a traceur does a flip in the forest and there is nobody who can see it, is he doing parkour or freerunning? |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
die kan ik wel beantwoorden;
Depends if he makes a sound while doing it .Verder leuk iniatief.
|
|
|
|
#9 |
|
Oke ik zal wel een serieuze vraag bedenken:
What do you think of MTV's program 'The ultimate parkour challenge'' and would you consider entering it? |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Aangezien we Blane niet van zijn training af willen houden, door een interview van 8 a4 te gaan geven, zullen we, as said, wat goede vragen uitkiezen, en ook vragen combineren.
Maar bring the questions up! Niet goed in Engels? Geen probleem, vragen vertalen hoort natuurlijk bij onze zeer geringe taakomschrijving. Liefde. S. [EDIT: Een stukje weggehaald, preventief flooding voorkomen (wtf. Preventief voorkomen?) ]
Laatst gewijzigd door Silence; 24 November 2009 om 19:14. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
When is A.D.A.P.T. starting ?
Cause i can't find it on the site. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nou ik was in London afgelopen zomer en daar heb ik een aantal training sessie meegedaan met Parkour Gen. En heb ik ook een training meegeholpen die werd gegeven door Yao Gogoly en Chris Rowat "blane". Zei zeiden me dat ik goed zou zijn als ik zou meedoen aan adapt. Een die zou eind dit jaar van start gaan, we zitten nu toch redelijk aan het eind van het jaar.
Maar inderdaad misschien is dit niet de goede plek om het te vragen. Om dan maar toch een vraag te stellen, en mijn post toch nuttig maken. How do you see parkour in let's say 20 years? And how would you like to see it in 20 years? |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
wat zij zijn grootste ontdekkingen? kan in filosofie zijn maar ook techniek
|
|
|
|
#14 |
|
vraag 'm eens waarom ik 'm nooit meer online zie
. heeft hij zijn email adres weer veranderd?
|
|
|
|
#15 |
|
Email is nog steeds zelfde als vorig jaar...
Uiterlijk aankomende woensdag ga ik de vragenlijst hier plaatsen, en daarna ga 'k ze aan Chris stellen. Cheers, S.
|
|
|
|
#16 |
|
dat is dus vandaag?
![]()
|
|
|
|
#17 |
|
Dat is dus vandaag.
Weet nog niet of ik ook vandaag ga bellen, maar ik post vanmiddag de vragenlijst hier. Je bent nog altijd welkom om een vraag te posten. Groet, Stilte
|
|
|
|
#18 |
|
hoe is je manier/denken van parkour veranderd over de jaren heen zowel mentaal als lichaamlijk?
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Wat vind jij de belangrijkste punten in hoe een tracer zou moeten trainen?
waar moet hij het meest op focuse, en letten? Edit: mischien een beetje late reactie.. maar ik kwam nu pas met deze vraag op :)
|
|
|
|
#20 |
|
Late reactie maakt niet uit. Ben nu bezig de vragen te selecteren/combineren...
(L)
|
|
|
|
#21 |
|
Vragenlijst is geformuleerd. In het Nederlands, that is. Heb een (bevriend) vertaalbureau ingezet om de vragen mooi van het Nederlands in het Engels te vertalen, aangezien zinsopbouw alles in als je het over Parkour hebt. Een zin kan snel verkeerd worden opgevat, en aangezien mijn Engels (grammaticaal) nou niet je-van-het-is...
Ik verwacht vandaag/morgen de lijst terug te krijgen, neem dan weer contact op, en dan kunnen jullie het deze week allemaal op ons blog lezen! Groet, Silence
|
|
|
|
#22 |
|
FF oud topic ophalen,
waar blijft ie?! ![]() |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Hij komt eraan, I swear. Maar ik had laatst een ongeluk, heb daarbij meerdere ribben, en mijn rug op meerdere plekken gekneusd, daarnaast een zware hersenschudding (wat dus inhoudt, dat ik weer een half jaar tot jaar weer (amper) Parkour kan gaan trainen. Dus ik doe het even rustig aan, heb de afgelopen weken ook niet achter de PC gezeten. Bij deze verontschuldigingen. Het gaat nu wat beter, en ik ga 'm opsturen naar het vertaalbureau, en dan gaan jullie 'm zien!
Groet, Silence
|
|
|
|
#24 |
|
WOAH!
Dan ben je lelijk gevallen, wat was er gebeurt? Beterschap... herschenschuddingen zijn echt kut. Ben erg benieuwd naar het interview. Ik wil em ook wel vertalen ![]() |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Hey,
dank je voor je medelijden:) Van 'n vrachtwagenlaadklep afgedonderd, en 'n Black Magic op m'n borst gekregen. (Proper Weight: 80 kg) Anyway, ik kan jullie alvast verklappen; aangezien er al zoveel interviews met hem zijn geweest, met eigenlijk elke keer weer ongeveer dezelfde vragen, heb ik hem nu vragen gesteld over zijn kijk op hoe (het beeld van) Parkour evolueert in de maatschapij. Keep tuned! S.
|
|
|
|
#26 |
|
update?D:
|
|
|
|
#27 |
|
maar em het komt er op neer, dat al onze vragen zon beetje de wind in zijn geslagen?
![]()
|
|
|
|
#28 |
|
Klote man, gelukkig kwam dat magische ding niet op je hoofd anders was het een ander verhaal geweest, hou je er nog permanente schade aan over?
oh beginnerling heb je deze al gelezen? http://blane-parkour.blogspot.com/ onderin zie je ook een mooi interview
|
|
|
|
#29 |
|
jup
|
|
|
|
#30 |
|
Hij staat erop!
|
|
|
|
#31 |
|
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAA
|
|
|
|
#32 |
|
De site kan zo nu en dan instabiel worden; de pageviews are hitting the roof!
Laat ook vooral een comment achter!
|
|
![]() |
| Favorieten/bladwijzers |
| Labels |
| blane interview |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
|
|