|
|
#1 |
|
schema
Hallo.
heeft iemand een goed krachttrainings schema voor alle spieren. Ik kan er zelf geen vinden ![]() |
|
|
|
|
| Sponsored Links |
|
|
#2 |
|
ik ook niet
![]()
|
|
|
|
#3 |
|
Een schema is heel moeilijk om zo even in elkaar te flansen, moet je eigenlijk heel specifiek voor jezelf maken.
Ik maak zeer vaak schema's voor trainingen/krachttraining, als je wilt kan ik wel even samen met je kijken naar een geschikt schema. marijn_de_jong_93(at)hotmail.com
|
|
|
|
#4 |
|
goed dat ik dat nu ook weet
maar kan ik ook hier posten misschien , msn en hotmail doen het niet atm :S
|
|
|
|
#5 |
|
Of je kan me even mailen op marijn.tracer(at)gmail.com
check het dagelijks.
|
|
|
|
#6 |
|
welke info heb je dan nodig ?
![]()
|
|
|
|
#7 |
|
Leeftijd, lengte, gewicht, trainingsdoel, Hoeveel inzet je er in wilt stoppen, wat je leuk vindt om te doen ( qua trainen, dus bijv. pushups, buikspieroefeningen enz enz.. )
En dan kan ik wel even na wat informatie te verschaffen een klein schematje in elkaar flansen ![]()
|
|
|
|
#8 |
|
oke ik heb em verstuurd
![]()
|
|
|
|
#9 |
|
Working on it.
|
|
|
|
#10 |
|
oki :)
|
|
|
|
#11 |
|
Dit weekend zijn ze af.
lees, zondag.
|
|
|
|
#12 |
|
Ja wat heb je liggen. Als je geen gewichten hebt kan je alleen maar bodyweight oefeningen doen.
Maar als je naar een sportschool gaat kan ik je wel een beetje helpen
|
|
|
|
#13 |
|
Ik heb thuis niks :S wel 2 gewichten van 2 kg -.- xd
leuk plaatje trouwens xd van kabouter wesley xd
|
|
|
|
#14 |
|
mm ik wil ook wel schema ik mail je me gegevens wel
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
@mensen die een schema willen:
De kunst is om uiteindelijk zelf te leren wat je nu het beste kunt doen met je krachttraining. Zo'n schema is heel erg handig om te beginnen, zo leer je wat oefeningen kennen en iemand kan je ook helpen met de techniek. Uiteindelijk moet je zelf leren wat voor oefeningen er allemaal zijn en welke spieren die trainen. Ook moet je leren wat voor krachttraining je het best kunt doen om je doel te bereiken en weten hoe vaak je dan moet trainen, hoe zwaar, welke technische aspecten belangrijk zijn en natuurlijk moet je ook aanvoelen waartoe je lichaam in staat is, zodat je voldoende rust neemt. Wat misschien nog wel het belangrijkst is, is dat je door inzicht te krijgen in (de principes achter) krachttraining je de onzin van de goede informatie kunt onderscheiden op het internet. We weten allemaal dat er op het net ontzettend veel bullshit rond krachtsport te vinden is. Zelf weten wat goed is en wat niet is een grote stap vooruit in je training zelf gaan regelen. Ik merk dat er de laatste tijd (ook bijvoorbeeld het topic van Bent een tijdje terug) veel vraag is naar specifieke krachttraining voor parkour, omdat mensen niet goed weten waar ze moeten beginnen. Misschien is het een goed idee om een lijstje met oefeningen samen te stellen die je kunt doen voor elk lichaamsdeel. Dit lijstje kunnen we dan uiteindelijk uitbreiden met: - Technische uitleg (wat wel en wat niet doen) - Schaalbaarheid (hoe maak je de oefening stapsgewijs lichter en zwaarder) - Links naar videos met goede uitleg En hier uiteindelijk op parkour.nl een aantal korte artikelen te schrijven en plaatsen die betrekking hebben op krachttraining, zodat iedereen die dat wil de informatie zelf kan begrijpen. Zo kun je in de loop van je training leren om je training zelf te regelen en weet je wat je nu het beste kunt doen. Lijkt dat wat?
|
|
|
|
|
#16 |
|
Je weet wat ik ervan vind, echt een goed idee.
Ben wel bezig met de desbetreffende schema's, busy busy ![]()
|
|
![]() |
| Favorieten/bladwijzers |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
|
|