|
|
#1 |
|
Wanneer ik een cat of een climb up heb gedaan graak ik niet op de muur , misschien ben ik er te slap voor maar met de nodige techniek moet dat toch lukken ? Hebben jullie tips ?
Thx Bas |
|
|
|
| Sponsored Links |
|
|
#2 |
|
uuuh, kzou inderdaad zeggen te slap
maar probeer eens wat vaker op te trekken... (of opdrukken...) miss vorder je dan![]() |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Zowiezo arm en buikspieren trainen, training op zich kan al geen kwaad
![]() |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Idd ik ben eerst 1 jaar gaan trainnen voor ik echt aan parkour begon
![]() |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Te slap dus
oké thx dan zal ik nog veel mogen optrekken ! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Oorspronkelijk geplaatst door Normero
uuuh, kzou inderdaad zeggen te slap
maar probeer eens wat vaker op te trekken... (of opdrukken...) miss vorder je dan![]() Dat je je meer moet opdrukken slaat nergens op, als jij je een miljoen keer op kan drukken wil dat niet zeggen dat je je ook op kunt trekken, opdrukken traint een totaal andere spiergroep. Om je climbup te verbeteren is Optrekken een goede optie. Als je nog niet een repetitie op kunt trekken, moet je met Negatief optrekken beginnen, of een partner zoeken die je een beetje helpt. Meer informatie vind je: http://www.parkour-source.nl/index.p...rticle&artnr=8 |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Oorspronkelijk geplaatst door bent
Dat je je meer moet opdrukken slaat nergens op, als jij je een miljoen keer op kan drukken wil dat niet zeggen dat je je ook op kunt trekken, opdrukken traint een totaal andere spiergroep.
Om je climbup te verbeteren is Optrekken een goede optie. Als je nog niet een repetitie op kunt trekken, moet je met Negatief optrekken beginnen, of een partner zoeken die je een beetje helpt. Meer informatie vind je: http://www.parkour-source.nl/index.p...rticle&artnr=8 idd waar dat je bij opdrukken andere spieren gebruik dan bij optrekken maar... als je een cat doet hang je aan je handjes dan trek je je op gebruik je je rug spiertjes dan kom je op een punt dat je op de hoogte komt van je borst dan gaan je elleboogjes omhoog en moet je jezelf omhoog drukken en gebruik je je borst dus opdrukken helpt zeker wel daarom kun je het beste planche trainen dan doe je allebij (en vergeet al je andere spieren niet)
|
|
|
|
#8 |
|
ik heb trouwens nog een oefening die ik de latste tijd doe
ook goed voor explosieve kracht ik heb een ladder van ong 4 meter staat gewoon schuin tegen het huis (zorg dat de onderkant niet weg kan glijden) en dan ga ik aan de onderkant hangen en alleen met je armen omhoog klimmen en weer omlaag en als je al gevordert ben een treeje overslaan dit kan hand voor hand of met 2 handen tegelijk
|
|
|
|
#9 |
|
planche is goed idd. als je die goed beheerst helpt dat écht met een climbup. het is wel iets anders omdat je je voeten kunt gebruiken :)
er is een techniek voor om er heel snel op te komen, en een planche is daar een begin voor. en succes met trainen |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Oorspronkelijk geplaatst door space1986
ik heb trouwens nog een oefening die ik de latste tijd doe
ook goed voor explosieve kracht ik heb een ladder van ong 4 meter staat gewoon schuin tegen het huis (zorg dat de onderkant niet weg kan glijden) en dan ga ik aan de onderkant hangen en alleen met je armen omhoog klimmen en weer omlaag en als je al gevordert ben een treeje overslaan dit kan hand voor hand of met 2 handen tegelijk ja dat werkt echt goed, ik heb hier in de buurt ook heel veel trappen waar je dat kan toepassen ![]()
|
|
|
#11 |
|
vergeet je voeten ook niet te gebruiken. hoog tegen de muur zetten en dan in 1 keer afzetten en optrekken (explosief dus). als je een beetje "schopt" tegen de muur kan je daar al heel wat kracht uit halen
|
|
|
#12 |
|
te slap en te slechte pop techniek denk ik.. ik kan als ik aan de muur hang na een sdb of iets in die trant mezelf met de poptechniek gewoon in een keer vloeiend over de muur bewegen (of er op landen net wat je wilt ^^)..
|
|
|
#13 |
|
Wat is dán de góede pop techniek?!
toniel1 |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Kijk pl0x ff naar de datum van wanneer hij gepost is (: deze is een ganz 2 jaar dood
![]()
Beleefdheid - Ye Ui Integriteit - Yom Chi Volhoudendheid - In Nae Zelfbeheersing - Guk Gi Onoverwinnelijke Ziel - Baekjul Boolgool Tae Kwon Do If someone asked me what a human being ought to devote the maximum of his life to, I would answer: training. Train more than you sleep." ~Mas Oyama~ |
|
|
|
|
|
#15 |
|
4 jaar zelfs -.-
|
|
|
#16 |
|
heel graag ja!
-Got a mind full of questions and a teacher in my soul Eddie Vedder -Failure is the key to success; each mistake teaches us something. Morihei Ueshiba.(founder of aikido) -We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit. Aristotle |
|
|
|
![]() |
| Favorieten/bladwijzers |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Reply |
| optrekken | --Joey-- | Het Archief | 20 | 6 August 2007 22:13 |